Solcon Internet - Dronten

Adres: Het Spaarne 11, 8253 PE Dronten, Nederland.
Telefoon: 880032222.
Website: solcon.nl
Specialiteiten: Internetprovider.
Andere interessante gegevens: Services op bedrijfslocatie, Online afspraken, Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 391 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 2.6/5.

📌 Locatie van Solcon Internet

Zeker, hier is een tekst over Solcon Internet, geschreven in een formele en vriendelijke toon, met de gevraagde informatie en

👍 Beoordelingen van Solcon Internet

Solcon Internet - Dronten
leslie B.
1/5

Nooit doen, had ik de reviews eerder gelezen dan had ik het kunnen weten want het bijlt dagelijkse kost hier.
10-10-2024 aangevraagd.
20-11-2024 zou de lijn opgeleverd worden.
Lijn werkt niet, 30-11-2024 komt een monteur, lijn was goed maar nog niet opengezet door kpn. Zou geregeld worden. Diversen keren aan de telefoon gehangen.
18-01-2025 een mail "We hopen uw internetabonnement snel te kunnen activeren, zodat u gebruik kunt maken van internet van Solcon.
""Zelf uw abonnement opzeggen"
21-01-2025 KPN Monteur geweest die zegt dat het werkt, direct Solcon gebeld nee het kan niet werken want de lijn is niet actief. Zou snel geregeld worden.
30-01-2025 geen internet meer, Solcon deed het nog steeds niet na 3 maanden maar ze hebben wel mijn abonnement opgezegd.
KPN gebeld, herstellen duurt minimaal 10 dagen. Solcon gebeld planning voor oplevering glasvezel 15-02-2025 (4maanden na aanvraag en 3 maanden na de oorspronkelijke opleverdatum)
Gevraagd of het sneller kan omdat ik door hun toedoen helemaal geen internet meer heb. Dat kon niet, zo was het systeem. Het is geen hogere wiskunde en na zo'n opeenstapeling van fouten zou je het gewoon de volgende dag moeten regelen.
Dus herstel bij kpn duurt 10 dagen
Een glasvezellijn activeren duurt nog 16 dagen. Heb Ziggo gebeld en die beloven een werkende lijn binnen 5 dagen. Waarom kan het daar wel, het is puur de wil die ontbreekt bij dit bedrijf en de arrogantie als het kleine zusje van KPN. Dus heb dat Ziggo abonnement maar genomen. De groeten met dit bedrijf.

Solcon Internet - Dronten
Koen T.
1/5

"overstapservice" er wordt meteen al verkeerde apperatuur opgestuurd. Terwijl ik bij aanvraag duidelijk doorgegeven heb dat ik eigen netwerk infrastructuur heb. Vervolgens sluit mijn vorige provider het internet af en solcon besluit pas over een week de nieuwe te activeren. Ik heb inmiddels juiste apperatuur maar er staat iets verkeerd bij de lijnbeheerder. Oke prima. Nu moet ik thuis zijn voor een monteur want die moet naar de centrale? Heb ik die in men huis zitten dan? Ik krijg daarbij ook opties op dagen dat ik niet kan. Dus zit ik nog langer zonder internet. Tot zover dus zonder zorgen gewoon klik overstappen. Echt waardeloos bedrijf dit. Klantenservice mensen snappen zelf niet hoe de boel werkt. Ik ben echt heel boos hierover. Ik ben afhankelijk van mijn verbinding voor mijn werk en dat wordt nu kapot gemaakt. Maar geen zorgen hoor, als ik niet kan op die dag kunnen ze ook een week later wel. G*dverdomme nog langer zonder...

Solcon Internet - Dronten
abdullah C.
5/5

Internet+tv aangevraagd op 2 locaties, allebei op de datum aangesloten zoals beloofd. Een maand later kreeg ik op beide locaties de tv toegestuurd en tot nu toe werkt alles naar wens.

Solcon Internet - Dronten
Rik H.
1/5

Vreselijk slecht internet, in 4 maanden tijd 5x aan de telefoon moeten hangen omdat ze de aanbieding niet hadden doorgerekend van de eerste 6 maanden 30.- korting. Klachten worden nauwelijks serieus genomen en de software stamt af van 10 jaar geleden. Als ik er gisteren vanaf kon zijn dan had ik het gedaan.

Solcon Internet - Dronten
Autostar D.
1/5

Solcon heeft bewezen een uiterst onbetrouwbaar bedrijf te zijn. Na maanden geleden mijn abonnement te hebben opgezegd, blijven ze onterecht facturen sturen en weigeren ze mijn opzegging te accepteren.

Ze verschuilen zich telkens achter technische excuses, terwijl dit simpelweg een poging lijkt om klanten aan hun contract te blijven binden.

De communicatie is chaotisch en oplossingsgericht denken ontbreekt volledig. Het voelt alsof de klant bij Solcon niets meer is dan een middel om extra inkomsten te genereren, ongeacht de regels.

Dit soort praktijken zijn ronduit malafide. Kies voor een provider die zijn klanten wel respecteert.

Solcon Internet - Dronten
Ron J. D.
1/5

Wat een verschrikkelijke partij. Overgestapt van KPN naar Solcon (wordt aangeboden op de website van Kpn bij een postcodecheck). Na 3 dagen, vrijwel geen internetsnelheid meer, geen tv en telefoon. Tig keer de helpdesk gebeld, iedere x een ander verhaal. Totaal niet betrokken en nul inspanning om het probleem op te lossen. Net binnen de 14 dagen bedenkingstermijm terug kunnen zetten naar KPN.

Solcon Internet - Dronten
facx O.
2/5

Gelukkig ging het al mis tijdens de herroepingsrecht maar ook ik denk dat als je een probleem hebt dan ben je echt de Sjaak. Enige wat ze doen/kunnen is een ticket aanmaken bij de netbeheerder. Ze kunnen niet nabellen om status op te vragen niets. Ik had 24 uur geen enkele update ontvangen en om eerlijk te zeggen had ik ook niet het idee dat het er aan zat te komen. Ze zeiden dat in hun voorwaarden 3 tot 5 dagen staat voor terugkoppeling. Dat kan echt niet anno 2024. Het ergste is dat ze niets kunnen zeggen over wat het probleem is en hoe lang het kan duren. De klantenservice van een internet service provider vind het blijkbaar normaal dat je geen internet heb. Wat een geluk dat ik nog in de herroepingsrechts termijn zat.

Edit: na 4 dagen kwam kpn langs en bleek dat iemand mijn glasvezel kabel los had gemaakt in de wijkcentrale. Schijnbaar is het zo dat kpn klanten ook dezelfde procedure lopen als bij Solcon. Lang wachten omdat iemand kabel heeft losgemaakt. Kan van kpn zijn, Volkers/Wessels en nog een aantal andere partijen die toegang hebben tot de wijkcentrale.

Het is treurig dat de glasvezels aanbieders zo afhankelijk zijn van kpn om het probleem op te lossen.

Overigens had ik sneller ziggo internet dan dat kpn het probleem had opgelost en Solcon/kpn hadden 24 uur langer de tijd.

Plus punt. als het werkt was het eigenlijk gewoon heel goed. Fritzbox is superieur ten opzichte van de ziggo connect box.

Solcon Internet - Dronten
Joanne T.
1/5

Je abonnement aanvragen op 2-1-2024 en nog steeds op 6-8-2024 zonder internet willen zitten? Meld je aan bij Solcon! Ze zijn goed in je van het kastje naar de muur sturen en met vingers wijzen naar andere instanties, maar hand in eigen boezem steken zit er niet in. Menig heftig gesprek gehad aan de telefoon en eigenlijk maar 2x netjes te woord gestaan. Vreselijke service, ze vergeten acties uit te zetten, ze sturen mailtjes met handelingen die nog niet kunnen en ga zo maar door.. nog nooit zoiets meegemaakt! In totaal al 80 minuten aan de telefoon gezeten, zonder succes!

Go up